Wednesday 4 July 2012

SOLEHAH yang diidamkan di dunia dan akhirat

Assalamualaikum semua readers :)

dulu, xtaw pon macam mana nak jadi muslimah solehah, apa sebenarnya muslimah solehah tu.. cukup ker sekadar hanya dengan melakukan yang basics jer? contohnya, tutup aurat sekadar lulus-lulus macam tu jer.. then lama-lama tiba-tiba rasa nak search what is the right way to be the most precious girl in dunya and akhirah..

ada kata-kata berbunyi macam ni ' dunia hanyalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah'
nak jadi wanita solehah bukan sekadar pada luaran semata-mata, bukan pada pemakaian kita jer.. tapi yang dalaman tu kena betul dulu.. akhlak kita bagaimana? akidah kita? terhadap Allah dan Rasul, taat ibubapa ker tidak? adakah kita semua sudah melakukan perkara yang disuruh Allah dan menjauhkan laranganNya?
pastu, ada pula remaja-remaja especially kata : jadilah seorang wanita yang baik, nescaya Allah akan mengurniakanmu seorang yang baik juga.. and one more: jaga la hubungan dengan Allah, cintai Dia sepenuh hati.. dan Dia akan menghantarkan kepadamu seseorang yang menjaga cintaNya juga..insyaAllah :)
semua ni BETUL... cuma atas kesedaran kita jer la nak buat macam mana, niat kita apa.. xkan cuma nak jodoh baik kot, rapat-rapat ngn Allah.. niat tidak menghalalkan cara yer kawan-kawan... that's why it is very important for us to refresh our niat everyday...


# semoga dipermudahkan segala urusan yang baik =)
wallahua'lam....
ya Allah, jadikanlah aku seperti ini sesuai dengan usahaku.. insyaAllah mujahadah itu pahit namun Allah Maha Pengasih ;')




uhibbukum filjannah !

No comments:

Post a Comment