Saturday 5 May 2012

muka dan hati itu tak sama

Assalamualaikum semua, semoga hari ne diberkati olehNya.. jum buat amal banyak2 ! first start dengan senyuman.. senyum itu sedekah :)

okay, firstly I think everyone has already know what suppose going to be written here.. "muka and hati itu x sama" WHY? because face can lie while our heart can't.. I think..hurmmm~ :D have you ever feel frustrated? sad? in pain? what the useless questions here, memanggggg laaa adaaaa cik kak o0ii ! wajib kott~ nama lagi manusia,huh... so, why we feel all those craps? been lied? heart broken by our own friends? own partners? or own family? YES, that's all can happen ! in just a slight of time~ we never know the value of a relationship or friendship or family-ship until they broke our heart by their actions. but maybe it is coincidence or x sengaja in Malay..

so, here I would like to emphasize that I am easily jealous by people whom I trust, I love and so on.. I don't know why? it's just how I feel for a long time ago.. pompuan, lelaki sama jer.. aku mesti rasa sedih or jeles bila orang yang rapat ngn kita buat dek jer, x layan kita, senyap ngn kiter... secara tiba-tiba? is it my fault? ;( fine, and nak mengaku lagi yang aku ne maybe lack of self-empathy kot, that's why things like this happen to me ! BUT..... kita x mampu nak puaskan hati semua orang, cukuplah dengan memahami keadaan dia and diri sendiri buat kita think that we still care for them,love them.. seriously confusion keep haunting me ! tapi kenapa saat exam nak datang? tapi, biase jer bagi aku tapi this condition x best laa.. dulu rapat jer semua, sekarang tup tup senyap macam tu plak... then in a sudden out of nowhere musuh menjadi kawan... this is all WEIRD !! r u trying to make me feel something not good? well, u succeed !! CONGRATULATION !

saya suka pendam perasaan yang sakit dalam hati saya, sebab tu muka saya happy jer tapi hati saya siapa yang tahu,hanya Allah yang Maha Mengetahui sahaja..saya banyak kekurangannya, hanya pada Dia saya memohon agar saya sayang semua orang walaupun mereka ada yang menyakiti hati kecil saya ne... walaupun maybe sorang or dua orang yang sakit hati or benci ngn saya, at least saya ada ramai kawan lagi yang mampu menerima saya apa adanya, Alhamdulillah.. tiap-tiap hari saya berdoa agar kawan-kawan family saya diberikan kebahagiaan dunia akhirat.. siyes x tipu.. saya sayang semua, and walaupun ada perbuatan saya yang menyakiti hati mereka secara sengaja or x, saya MOHON MAAF SANGAT2 !! saya ada prinsip yang tersendiri.. kawan time bahagia senang jer nak cari.. saya harap saya mampu ubah perangai saya yang x sesuai demi mengukuhkan persaudaraan kita semua, mudah mudahan..Amin~
muka boleh tipu.. jgn percaya kt muka orang senang-senang yer kawan-kawan..





# saya, RASTIARA HANIFATI BT ROSDI sedang cuba menjadi seorang yang tabah dan sabar dan pemaaf, tetapi sukar melupakan.. sekian :)

No comments:

Post a Comment