Friday 10 February 2012

being HIPOKRIT??

Assalamualaikum dan Salam sejahtera kalian semua..


haddoii,keypad laptop xjalan dengan licin hado0ii :(
oke continue..


omaigod, takutnya tengok tajuk entry CIK TIARA kali ni !! 


okay apa yg kita semua  maklum and tahu, semua makhluk berakal x suka orang yang hipokrit kan kan? ade suka?? kalau ada,boleh kasik tohok dia punya otak..muahaha~~


APA ITU hIPOKRIT?
menurut kamus online :hipokrit ialah orang yang berpura-pura berperangai (berkelakuan, bersifat, dan lain-lain) baik, (orang yang) memperlihatkan keadaan diri yang berlainan daripada yang sebenarnya.
ATAU 
makna paling SIMPLE tapi PADAT ialah munafik..


manusia,kadang-kadang melabelkan manusia lain sebagai hipokrit apabila dia tengok kita baik semacam and baik luaran SAHAJA.. means that itu adalah persepsi negatif la kan.. dia x percaya atau sengaja buat x percaya kat golongan manusia yang ikhlas nak buat baik tapi tiba-tiba disalahertikan kerana beberapa sebab,mungkin. who knows? Allah knows the BEST :)


antara sebabnya ialah : hasad dengki.. jealous ngn perubahan yang dipaparkan melalui secara langsung mahupun tidak,isk3~ x baik wo0o.. 


sumpah aku xnk dilabelkan jadik cam2.. aku nak jadik baik betul2 ni, even aku tahu sgt lama masa yang diperlukan untuk aku berubah. InsyaAllah Dia dan dia ada disisiku selalu untuk sentiasa menyokong aku..


kadang-kadang apa yang dipostkan *benda baik* mendapat kutukan.. subhanallah~ perkara2 yang dipaparkan tu semua lahir dari jiwa yang telus dan ikhlas yer sayang.. nk baca, bacalah..xnak baca pangkah jer X atas kanan tu..huhu.. takpe hanya Allah jer tahu niat hambaNya..


mulai dari sekarang, jom la kita sentiasa bersangka baik yepp !! peringatan khas untuk diri kerdil 160cm nie.. 




Allah s.w.t menjanjikan ganjaran yang baik dan mulia disisiNya jika hambaNya beriman kepadaNya,amin ~








p/s : penulis sedang berusaha melakukan yang terbaik dan terindah dalam hidupnya, iaitu mendapat keredhaan dariNya...

1 comment: