Thursday 17 May 2012

KOSONG

Assalamualaikum pembaca blog Miss Puek semuaaaaa, kaifa halukum? weeee~~ ^__________^

sekarang jam menunjukkan jam 1.30 pagi, and mata aku x rasa nak tidur.. xtahu kenapa.. mungkin sebab tidur petang tadi, mungkin juga sebab banyak perkara dalam kepala.. ya Allah, kepadaMU aku kembali meminta pengharapan.. share ni pun macam xde point sangat.. I TOTALLY DON'T HAVE ANY IDEA..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ada terbaca post adik dia,tujukan khas untuk dia.. and diorang komen-komen dengan siblings diorang, aku sangat respect dengan ikatan mereka and diorang pun pada masa yang sama turut menjaga hubungan dengan Allah s.w.t ~ then terfikir alangkah beruntung kalau2 aku memang sah menjadi sebahagian daripada keluarga mereka yang sangat tunduk kepada perintah Yang Maha Esa.. sangat2 bersyukur dikurniakan insan seperti itu dalam hidup, at least mampu memberikan tunjuk ajar and fahaman yang baik walaupun hanya melalui kata-kata di facebook dan jarang-jarang di skrin sony ericsson..huhu moga-moga Kau makbulkan doaku ini Ya Allah yg Maha Pengasih..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

aku x mampu membina kekuatan melebihi kemampuan diriku.. aku seakan rebah sebelum berjuang, rasa ingin menangis namun...... aku hanya mampu berusaha sedaya upaya dan selebihnya berserah saja.. dengan usaha dan doa setiap hari, aku kuatkan imanku untuk menghadapi hari-hari yang mendatang.. namun sesekali aku tewas.! aku bersyukur dengan apa yang aku miliki, serius.. aku bahagia tengok kawan-kawan bahagia, keluarga bahagia dengan sikapku.. ma, kaksu rindu ma T__________T

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

niat.. perkara yang paling utama ! dihitung amalan berdasarkan niat juga.. neves bila bercakap pasal niat, takut-takut kalau setiap perbuatanku dibuat berdasarkan niat yang menyerong, yang mana aku mungkin tidak menyedarinya.. hati kata lain, mulut kata lain, tangan cuma menulis.. setiap kali nak post something or share something, aku mesti niat yang baik dulu, fikir dalam-dalam agar hatiku tidak mewujudkan niat yang salah dan boleh membawa dosa.. jauh-jauh,shhuhh2 !! untuk berkongsi ilmu dengan saudara saudari fb yang lain dan bukan untuk bersaing siapa paling famesss kt facebook tu..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

last sekali, kisahku sendiri.. dengan yang jauh.. x mampu ku fikirkan lagi sejauh mana kami mampu bertahan,    cuma yang pasti akan ku genggam apa yang aku capai :D dengan izin Allah aku bertahan sehingga sekarang.. Alhamdulillah ya Allah, terima kasih !! namun tak semudah itu, jodoh ditanganNya.. manusia cuma mampu berusaha dan berusaha bahawa apa yang dilakukan sekarang mampu melahirkan kecintaan kpd Allah dan Rasul, bukan suka-suka pada manusia yang bukan sah bagi kita lagi semata-mata.. apa aku merapu ne? =,= ohh faham-faham sendiri lah, siyes x reti bagi ceramah niee.... yang mampu mencapai keredhaan Allah dan bukan hubungan berasaskan nafsu syaitan.. haaa, that's the thing ! kita tak tahu apa yang bakal kita lalui di masa hadapan..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

# sentiasa dekatkan diri kepada Yang Maha Esa
# mari menjadi hamba ! *kalau nak tahu sila baca buku hilal asyraf yer*
# bergantung harap kepada Allah,dan bukan manusia walau time senang dan susah
# bersyukur jangan dilupa !
# jaga hubungan dengan Allah, Allah akan jaga hubungan kita dengan manusia ^_______^
# ujian yang datang itu untuk mematangkan kita tentang kehidupan, dunia dan akhirat..
#walaupun seorang hamba ne berstatus lemah, tapi kita mampu melangkan setapak demi setapak untuk mencapai halawatul-iman insyaAllah

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment