Sunday 18 March 2012

Ada apa dengan SBE saya di Sk Long Gafar ?

ader aper ekk?? hehe,ada kawan baru, student from IPG Tengku Bainun katanya,pun Tesl.. comey macam saya, kecik underweight cam saya, warak lebih sket dari saya ==' sopan macam saya lemah lembut macam saya dan pendiam macammm sayaaa !! hahaha gelak puas2..okbai~

p assembly macam biasa, sama macam last-last sem.. tapi assembly kali ne macam pelik sedikit.. haha,agak kelakorr kotnya.. sebab?? sebab macam kerenah murid n guru ! fyi, murid-murid kt sekolah ne ibarat aku masa sekolah rendah dulu2.. dari tahun 1 sampai ler tahun 6 kecik tiut comeyy jewww,auww~HAHA sila gelak..

kes pertama : PK Hem ajar pasal langkah pencegahan n apa perlu dibuat time kebakaran, sebab ada fire drill kt sekolah katanya xtaw bila..
cikgu : hohh, kalu bunyik loceng 3x tuh cepat-cepat la turun lari.. tapi jnge lari g tubek luar pagar tehe teksi pulop kelik umah'  i was like- huh? hahaha, watehek murid sekecik tu nk p tahan teksi nk balik.. lawak dia biasa jer cuma logiknya ngak ada buat kami gelak sopan-sopan sebab xley gelak kuat-kuat sebab duk depan ==' haishh.. tmbah pulak dgn ekspresi muka dia,hahahaha.. mokcik kelate kalu kecek sumgoh gano keee,kah3~

kes kedua : seorang guru lelaki nak marah kt murid-murid kt depan sebab xdgr time dia duk tgah membebel..
cikgu : hoh, ado jugop hok suko time sayo duk kecep depe ni.. sapo dio gak tuh? akat tnge meta, nak kelih nee..
sorang murid kt belakang cepat-cepat angkat tangan..zzzz~~ bejurus giler wehh mengaku !! i was like for the 2nd time that horror morning- heh?? ado jugak ore gini dale malaysiaaa...o0ooooo.........=,= ker aku yg salah dengar sebab mabuk nk tido? isk3

kes tiga: biase-biase jer..between kami bertiga, aku, tiqah n zura.. al maklumlah bila cuti seminggu xdenyer nak bangun seawal-awalnyer.. paling awal jam 10am ! so kami dh mcam abes sopan duk paling depan time assembly..cikgu-cikgu pulak bnyak membebel...yaww !! mnguji,sgt menguji... dah macam-macam gaya menguap kami.... ada ke kiri smbil buat-buat gaya nak batuk xnk bagi jangkitan kt orang sebelah, ad ker kanan, ada menguap gaya mulut tertutup..haaa?cemaner uhh.. tengok bebudak kt depan ni menguap, i was like for the 3rd time- oh plisss sayang jangan menguap depan CIKGU...... i beg youuuu :'(  2, 3 saat lepas tu aku pon menguap...okbai -,-

kes keempat : pakcik guard tua xsedar diri duk usha kami kt kantin...euuuwww~~
pakcik biru : o0ohh comey2 cikgu barunyo0ooo.... yerks! okbai

tapi, besides of kami x dipedulikan sangat sebab diorang busy, kami masih lagi ditegur oleh hampir separuh guru dalam bilik guru tadi..hehe,mekasee menghargai kewujudan kami.. ini membuktikan pihak tuan dan puan masih tidak bosan menerima guru mentah walaupun last week before cuti dah ada teacher trainees datang menyerbu sekolah itu..

teacher tiara :)




p/s : RINDU SEKOLAH KEBANGSAAN MELOR SANGAT-SANGAT KERANA PERSEKITARANNYA,GURU-GURU YANG FRIENDLY, MAKANAN YANG BANYAK, DAPAT KAWAN BANYAK BOLEH BUAT GENG :)) 


rindu saat ni ;'(


No comments:

Post a Comment